Algemeen
088 123 78 78
Support
088 123 78 00

Faq / Webhosting

 

 

Waar maak ik mijn e-mailaccounts aan?

Meld u aan op de beheerdersinterface van uw server, ga naar 'Mail' en selecteer 'Mailaccount aanmaken'. Vul de naam in van het nieuwe account op de 2de regel en bevestig de aanmaak door op [OK] te klikken.

Moet ik eerst mijn wachtwoord veranderen of e-mailaccounts aanmaken?

In principe maakt het niet uit, maar als u ook gebruik wilt maken van de optie om het wachtwoord via e-mail te ontvangen geldt er wel een verplichting voor de Plesk 9 (zie beneden). Voor deze server wordt ook aanbevolen om eerst de e-mailaccounts aan te maken en vervolgens het wachtwoord te veranderen.

Hoeveel e-mailaccounts mag ik aanmaken en is er ook een minimum?

Het maximum kunt u terugvinden onder 'Resource Usage' (Verbruik van middelen). Een minimum is niet ingesteld, maar twee accounts wordt wel aangeraden, zeker als het domein op de Plesk 9 draait.

Hoe stel ik een autoresponder in?

U meldt aan op de beheerinterface van uw mailserver (https://mail.domeinnaam.nl:8443). Kies bij 'Mail' voor de betreffende gebruiker en selecteer 'Autoresponders'. Met 'Add New Autoresponder' kunt u meerdere antwoordberichten per mailbox aanmaken. Deze zijn niet meteen actief. U kunt ze actief maken door op het ikoontje te klikken voor de gewenste autoresponder. In het dan geopende scherm klikt u op 'Enable'.

Hoe bekijk ik de statistieken van mijn website?

De statistieken voor de meeste websites zijn op te vragen via http://www.domeinnaam.nl/plesk-stat/webstat.
 
Vul vervolgens in het inlogscherm de gebruikersnaam en het wachtwoord van uw FTP-account in.

Waar dienen de andere drie hulpmiddelen / meetinstrumenten voor, als ik met de web statisteiken al goed vooruit kan?

Resource Usage (Verbruik van middelen)
Dit toont alle potentiële beperkingen met betrekking tot het domein; hoeveel er is gebruikt en nog beschikbaar is.
 
Traffic Usage (Dataverkeergebruik)
De hoeveelheid data per dienst die is gebruikt. Dit wordt per maand bijgehouden.
 
Log Manager (Logbeheer)
Logbestanden met opgeslagen informatie over het domein en eventuele website.

Als ik naar de beheerderinterface van de webserver ga krijg ik een 'certificaatfout'. Wat is dit?

De beheerinterface van de webserver maakt gebruik van een beveiligde verbinding, net als bijvoorbeeld de website van uw bank. Tenzij uw site over een eigen ssl-certificaat beschikt wordt er voor deze verbinding gebruikt gemaakt van het certificaat van de webserver zelf. Omdat de naam van de server anders is dan van uw eigen domeinnaam krijgt u een waarschuwing. Deze melding kunt u negeren. Eventueel kunt u er voor kiezen om het certificaat van de server op uw eigen computer te installeren. De waarschuwing blijft dan in het vervolg achterwege.
 
Tegen een meerprijs is het mogelijk om uw site van een eigen ssl-certificaat te voorzien. U kunt contact opnemen met de helpdesk voor meer informatie over certificaten.

Kan ik mijn wachtwoord terugkrijgen als ik het ben vergeten of kwijtgeraakt?

Ja, dit is mogelijk als er een e-mailadres is ingesteld waarnaar het wachtwoord kan worden gestuurd. Anders dient u contact op te nemen met de helpdesk. Wij zullen dan een nieuw wachtwoord voor u genereren. Met dit nieuwe wachtwoord kunt u inloggen. U kunt dan het wachtwoord zelf weer aanpassen.

Waar pas ik mijn wachtwoord aan en stel het e-mailadres in waar naartoe gemaild moet worden?

Hieronder volgen de aanwijzingen voor de desbetreffende server waar het domein op draait.
 
Voor de servers https://20.gakijken.nl:8443, https://21.gakijken.nl:8443, https://22.gakijken.nl:8443 werkt het als volgt:
Log in voor de eerste keer met de gebruikersnaam en het wachtwoord die u van DSD automatisering heeft gekregen.
Klik links op 'Home', en vervolgens op 'Domain Administrator'.
Verander het oude wachtwoord in een nieuw, door u makkelijk te onthouden wachtwoord. Let u erop dat het nieuwe wachtwoord niet makkelijk te raden is door derden.
Bevestig dit nieuwe wachtwoord nogmaals in het veld eronder.
Scroll vervolgens helemaal naar beneden naar sectie 'Domain administrator'.
Vul hier minimaal het e-mailveld in met een e-mailadres dat gebruikt kan worden voor het opsturen van het wachtwoord indien u het wachtwoord opvraagt omdat u het bent vergeten. Let u erop dat u bij voorkeur geen algemene e-mailadressen gebruikt, zoals Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., aangezien er vaak meerder mensen toegang hebben tot zo'n mailbox.
Klik vervolgens op [OK] om de gegevens op te slaan.
      
Voor de server https://23.gakijken.nl:8443 werkt het als volgt:
Log in voor de eerste keer met de gebruikersnaam en het wachtwoord die u van DSD automatisering heeft gekregen.
Ga naar 'Domeinbeheer' en klik op 'Toegang Domeinbeheerder'.
Verander het oude wachtwoord in een nieuw, door u makkelijk te onthouden wachtwoord. Let u erop dat het nieuwe wachtwoord niet makkelijk te raden is door derden.
Bevestig dit nieuwe wachtwoord nogmaals in het veld eronder.
Scroll vervolgens helemaal naar beneden naar sectie 'Domeinbeheerder'.
Vul hier minimaal het e-mailveld in met een e-mailadres dat gebruikt kan worden voor het opsturen van het wachtwoord indien u het wachtwoord opvraagt omdat u het bent vergeten. Let u erop dat u bij voorkeur geen algemene e-mailadressen gebruikt, zoals Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., aangezien er vaak meerder mensen toegang hebben tot zo'n mailbox. Voor deze server moet er een e-mailadres worden gebruikt dat is aangemaakt voor het domein.
Klik vervolgens op [OK] om de gegevens op te slaan.

Zakelijk internet van DSD Business Internet
Datacenter diensten van DSD Business Internet
Managed voice - VoIP van DSD Business Internet
Web development van DSD Business Internet